Wednesday 12 September 2007

.:: Raihan & Man Bai -Harapan Ramadhan ::.

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti
Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

2 comments:

Abdul Shahiid Shafruddin said...

Sape saya.. susah nak cakap sape saya ni.. yang penting saya dok kat seri kembangan juga.. dulu pun pernah blajar al-amin serdang dan bangi.. 1992-1997 nak tau lebih lanjut.. baca kat blog saya page ke dua (about)..

So awak pulak sape?

Raihan Mustafa KamaL said...

Kecilnyer dunia ini.
(Lepas bace blog)

Sebaya dengan Abdul Salam,kawan sedarjah dengannya,(Kalau saya tak tersalah oranglah..=)