Thursday 29 November 2007

Kisah Di Mydin


"Aargh..."
"Tepi, tepi, tepi..."


Suasana di Mydin Jalan TAR kelam kabut seketika. Kedengaran ada segelintir pengunjung yang menjerit-jerit di ruang tangga bergerak. Aku yang sedang membelek-belek barang yang mahu dibeli berhampiran dengan tempat kejadian kehairanan.


Aku sangkakan jeritan itu adalah kesinambungan daripada peristiwa perhimpunan HINDRAF pada hari sebelumnya. Sangkaanku salah. Aku biarkan saja jeritan itu. Malas mahu ambil tahu. Aku melihat saja dari tempat ku berdiri kira-kira 2 meter dari tangga bergerak. Nampaknya, ada juga pengunjung yang sedang menuruni tangga bergerak bertolak sesama sendiri. Ada juga yang melompat ke tepi.

" Ini tak boleh jadi. Kenapa ni?" Di pemikiranku tetiba terlintas, Ada budak tersepit di hujung tangga bergerak ke? Waa..seramnya...


Tangga bergerak dihentikan oleh pekerja-pekerja Mydin. Suasana di pusat membeli belah menjadi riuh seketika. Semua pengunjung berkumpul di tengah-tengah mahu melihat apa yang berlaku sebenarnya.


Darah bertempiaran di atas lantai. Ya Allah, Macamana boleh jadi macamni?

Pekerja-pekerja Mydin sibuk menyelamatkan mangsa yang tersepit. Rupa-rupanya, mangsa tersepit ketika terjatuh daripada tingkat 2. Macam-macam. Selepas itu, pekerja Mydin terus membawa keluar mangsa. Ketika pekerja Mydin sedang membawa mangsa, ada juga pengunjung-pengunjung wanita yang menjerit ketika mangsa dibawa lalu di tepi mereka.

Nak tahu siapa mangsa tu?


Mangsa ialah Si Tikus.

Persoalan: Apakah Pusat Membeli belah sekarang mempunyai tahap kebersihan yang memuaskan?

1 comment:

Anonymous said...

dan aku adalah mangsa yg terpedaya dgne ntri kau