Friday 11 April 2008

Pesta Buku 2008



Kelmarin pergi Pesta Buku. Aku pergi bersama adikku Rafeah dan Cikgunya. Aku hanya ada 2 jam. Sempatke nak pusing semua? Sempat. Pergi cari apa yang ada dalam listku dulu.


Aku memulakan explorace race di bahagian ruang legar berbekalkan peta yang diambil oleh adikku. Senang sikit nak attack kedai manakan?


Aku beli macam-macam. Aku belikan buku Koleksi Peperiksaan PMR untuk Luqman. Aku beli beberapa buah novel Faisal Tehrani dan buku novel Ramli Awang Mursyid. Sempat ambil tandatangan sekali. Aku pergi ke bahagian Buku-buku resepi. Rambang mataku nak pilih majalah mana. Yelah murah. Semua benda nak cuba balik ni. Misiku. Cewah.


Aku terlihat sebuah buku. Minda Muslim Super hasil tulisan Dr Daniel. Macam bestnya. Aku buka dan aku belek. Dan tergerak hatiku untuk membeli dan hadiahkan kepada seorang rakanku. Tapi di gerai itu hanya dapat 10 % diskaun. Mmm. Aku fikir lagi. Takpe, aku pergi je gerai PTS. Dapat diskaun lebih sikit.


Alhamdulillah. 35% diskaun aku dapat. Memang berbaloi. Sanggup ke seberang dewan pameran tu tak tahan.


Keseluruhannya aku puas hati. Sesak pun tak. Mungkin bukan hari minggu lagi. Harga pun memang berpatutan. Hanya tinggal nak baca je balik rumah ni. Sempat sebelum pergi Syria minggu depan.


Cuma satu yang aku tak dapat beli. Peta Travel Syria. Ada kot. Tapi tak sempat nak pusing habis sebab masa memang mencemburui aku.


P/S: Tak sabar nak tunggu Buku 'Aku Terima Nikahnya' oleh Ust Hasrizal sampai kat rumah sebelum Rabu ni. Minta tolong Izzah belikan semalam dan post kat rumah sebab Asma baru kirim malam semalam. Harapnya sempat sebab orang Jordan dah dok kirim tu. Kesian pulak dia kempunan nanti. InsyaAllah kan Izzah?

2 comments:

FabulouswithAs said...

owh hrp2 smpai...!ko pon nk gak kan bku tuh..huhu.ala tuh pon kne tol dlu..org tuh nk bce dlu kann..kih3..

Raihan Mustafa KamaL said...

Mestilaa. Sambil menyelam minum airlaa..huhu