Friday 24 April 2009

Sehari Di Pesta Buku 2009

Akhirnya, aku melangkah pergi seorang diri ke Pesta Buku. Best juga. Jalan sorang-sorang. Pusing kawasan pameran. Dan yang penting beli buku. Pusing beli. Pusing beli. Bahaya sungguh. Sedar-sedar, banyak juga aku beli. Nasib baik tak terlebih budget. Kat Langkawi pun tak banyak cani.

Buku-buku yang dibeli

Majalah yang dibeli
Berikut adalah senarai buku yang dibeli:-

1) Cinta Di Rumah Hasan Al-Banna oleh Mohammad Lili Nur Aulia
--- Beli sebab nak tahu Kisah Hasan Al-Banna yang sememangnya hebat dalam dakwah. Ni ada dalam list nak beli.

2) Turki Negara 2 Wajah Pengkhianatan Ataturk Terhadap Dunia Islam oleh Dr Abdullah Azzam
--- Its remind me my assignment for Islamic World View Subject.Dan sememangnya aku sangat semangat bila bercerita mengenai Turki.

3)Belajar Dari 2 Umar oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz
--- Beli sebab nak bagi to my friend whom I think need to read this book since dia sekarang seorang pemimpin.

4) Bercinta sampai ke Syurga oleh Hasrizal Abdul Jamil
--- Beli sebab dah ada Buku Aku Terima Nikahnya. Yang ni memang ada dalam list.Kebetulan pulak, bila kali ke-2 pusing tiba-tiba nampak Ustaz Hasrizal, dapatlah signature dia. Bestlaa..

5) Hikmah Hati oleh Ustaz Maszlee Malik
--- Beli sebab Asma Orang Jordan dan Min, my usrah-mate kirim. Mula2 habis stok, tapi bila pergi gerai Alaf 21 di tingkat atas, nasib baik ada.

6) Novel Mikhail oleh Ramlee Awang Murshid
--- Dah kempunan nak baca novel dia. Cinta Sang Ratu semua dah habis. Sebab tu memang eager nak beli buku yang terbaru. Ni memang dalam list.

7) Novel Sungguh Aku Cinta oleh Anis Ayuni
--- Dah lama tak baca novel lagho. Astagfirullah. Takdelah buku ni pakej sekali ngan Novel Mikhail. Ambil jelaa..

8) Rona-Rona Cinta Damascus oleh Sheila Wani
--- Beli sebab terkenangkan Syria.

9) Satu Bulan 3 Bintang oleh Kak Ummu Hani Abu Hassan
--- Beli sebab menyokong Kak Ummu. Tapi dia takde tadi. Kalau x boleh amik tandatangan dia.

10) Majalah Asuh Bulan 5
--- Beli sebab terserempak Puan Jalilah Penolong Editor Anis yang jadi juri masa PILDACIL di UIA. Ada keluar laporan dalam Majalah Asuh.

11) Majalah
E@siswa Bulan 4 2009
--- Beli sebab ternampak muka yang sangat2 aku kenal. Cikgu Sejarah aku, Cikgu Raoup Dahlan.

12) Majalah Keluarga edisi Februari 2009
--- Beli sebab ada cerita eksklusif bonda Permaisuri Agong Tunku Zahirah.

13) Majalah Resepi Sajian Pengantin
--- Saja-saja beli sebab nak tengok apa yang best dan boleh dicuba. Tapi tadi, masa pembantu rumah aku dok belek2, dia kata " Ni untuk kenduri kaklong ke?" hahahha..

P/S:
** Bilalah nak baca semuanya ni?
** Besok pergi Rebutia untuk Program ERAT. Kena jadi moderater Forum Persimpangan Cinta & Cita-Cita. Tidur sanalah nampaknya. Boleh mandi sungai. =)

12 comments:

FabulouswithAs said...

thnx rehan blikan novel tuh!
musykil ape fungsi cikgu raop kat kaver mjlh tuh?kui3
cinta di rumah hasan al banna nk pinjam!
cinta damascus tuh sure best kan..bley terkenang2 kt syria..
bercinta smpai ke syurga nnti btau aku best ke x.....!!
[bile la nk dpt pegi pesta buku nih........da bape taun da miss]

Raihan Mustafa KamaL said...

Wei Cikgu Berdedikasi kot...hahhaha

Boleh je pinjam. No hal =)

Matematis Muda said...

mangaih banyak giler~!!!
aku tadi beli 4 ketul je buku
itu pun dah cuak takut tak cukup duit nak balik kang
huhu

Raihan Mustafa KamaL said...

Tula Nabil. Bahaya aku jalan sorang2 ni.

ketenangan itu indah ketika bersama MU ya ALLAH.. said...

weh rehan aku nak pinjam buku rona roni cinta damascus nanti boleh tak..haha nak baca la

dijariza said...

cinta di rumah HAB tu mmg recommended tok pengisian usrah. tp xsempat nk baca, ni rehan dh baca lehla wat sesi knowledge sharing~
haha, silapla akak dh baca.
mmg bgs esp tok korg yg dh nk dkt sampai masa neh ;P

dijariza said...

wah~ ade bku us.maszlee ker? xprasan, nk beli gak. akk g jumaat haritu lps keje beli buku2 hantaran

HambaAllah Yang Memakmurkan said...

entry yang dinanti-nantikan!

HambaAllah Yang Memakmurkan said...

eh..tapi banyak buku cinta ek???? ops

Raihan Mustafa KamaL said...

To fizi,
Boleh sangat. Tapi aku x nak pos ke SYria laa.

To Kak Dija,
Buku tu best kot.Napelah akak x penah recomend kat kitrg time usrah.Takpelah kak, nanti saya baca.Tak kiralah nak sampai mase ke x. akak tu yg nak da..huhu.

To AO,
Mana ada semua buku cinta. Tajuk je kot..huhu

As said...

as pergi sabtu 18th
ingatkan a-an tengah exam lagi sebab rata2 tengah exam lagi hari tersebut..

ya ampun~

kalau jalan ngan kitorang, rush gila ah jawabnya
:D

Raihan Mustafa KamaL said...

xpe2.dah lepas pon..dtg uia bgtaulaa ek. sem 3 amik 1 subjek je