Sunday 24 May 2009

Saya Suka Usrah Saya

“Rehan, kenapa awak lain masa time usrah. Ceria je tak macam meeting tadi. Serius”, kata Mun.

Masa kita usrah, kita mesti ceria. Sebab tu saya suka usrah saya. Usrah adalah tempat saya menjadi diri saya yang sebenar.

Kenapa nak datang usrah?

Saya rasa gembira kalau dapat datang usrah. Tak tahu kenapa. It's like a place for me where I can generate my power and myself insteam dari kerja-kerja duniawi, program sana sini and beside my study. A place where I can recharge the battery.

Sebab tu saya suka usrah saya.

Walau naqibah saya bertukar, (Kak Hana' to Kak Dija) saya tetap sayang naqibah-naqibah saya. Dialah tempat saya mengadu dan meminta tunjuk nasihat.

Sebab tu saya suka usrah.

Dengan adik-beradik usrah yang pelbagai ragam dengan fi'il masing-masing, dengan program masing-masing. Seronok bila kita berkongsi suka dan duka sesama kita dan saling bertukar-tukar pendapat. Terasa seperti satu keluarga. And Syaima' as the leader of our group walaupun saya lagi tua darinya.

Sebab tu saya suka usrah.

I really miss them in this Short Sem.... Syaima', Mun, Min, Muneebah, Shida, Alia, Arina, Afra' & Kak Dija.

Saya Suka Usrah Saya.

** Cari-cari gambar masa rehlah sama-sama di Tasik Layang-Layang, Min tak bagi lagi rupa-rupanya. =)

5 comments:

FabulouswithAs said...

yup..mmg tyme usrah rase cam dpt recharge battery kan..smoge kite sume tros tsabat dlm jln ini....

fasa said...

sini takde butang Like macam Facebook. Kalau ade, dah tekan dah.

Unknown said...

Aiyaa... Naqibah tu sibuk nak kawen tu... Jangan kaco...

Afra' Azam said...

ehee..usrah yg best amat..huhu..
..kakak rehan mustafa kamal..

~xp..ktorg x suka kaco naqibah wktu2 begini..time da kawen nnti baru kaco..

*Nadiah::Syaimaa'::Hamizah* said...

salam.
ana pon suke!!
suke sebab dapat makan sushi lazat dari dapur kak rehan. ehehehehehe.
kak rehan mmg pandai masak..sonok sonok!! weee~
=D

-syaimaa'-