Tuesday 12 June 2007

Teknologi atau Malas?

Semalam aku sempat pergi ke MARDI..
Ayah aku ingin mencari benih jagung untuk di tanam belakang rumah... Aku menyusuri UPM dan seolah x percaya.. aku seperti di alam yang berbeza...nyaman...indah..hijau..tenang..(First time aku masuk kawasan ni walaupun sudah hampir satu dekad aku tinggal di Serdang)

Aku masuk ke kawasan penjualan semaian benih. Terdapat pelbagai jenis tumbuhan. Sebut saja...ciku, manggis, durian... semuanya ada...Semuanya tersusun rapi. Berbaris di dalam satu tempat yang dilingkari dan ditutupi pagar.

Di kala itu juga, aku ternampak pokok2 disirami penyiram automatik yang telah disetkan waktunya...

Ini buat aku terfikir...

Manusia sudah malas atau kita hanya mahu menggunakan teknologi yang ada??
(Ketika itu ada sekumpulan pekerja yang duduk lepak tanpa menghiraukan kedatangan kami...)

No comments: